Informatii generale asupra proiectului

Contract de finantare nr. 21PCCDI/2018

Cod proiect: PN-III-P1-1.2-PCCDI-2017-0917

Denumirea proiectului: Platforma hibrida de comunicatii prin lumina vizibila si realitate augmentata pentru dezvoltarea de sisteme inteligente de asistenta si siguranta activa a autovehiculelor

Acronim: CAR Safe

Subproiect component 2

Denumirea proiectului: Comunicatii eficiente bazate pe dispozitive inteligente in scenarii interactive de realitate augmentata pentru autovehicule

Descriere: Proiectul adreseaza problematica dezvoltarii de sisteme de realitate augmentata in-vehicle (IV-AR) cu accent pe interactiunea dintre dispozitivele inteligente si sistemele IVIS ale autovehiculelor.

Activitatile sub-proiectului 2

Etapa 1

Proiectarea si dezvoltarea unei infrastructuri software de realitate augmentata pentru interiorul autovehiculelor (IV-AR)

Etapa 2

Proiectarea si implementarea de tehnici de transfer a datelor digitale dintre dispozitivele personale smart ale utilizatorului si sistemele In-Vehicle Inf. Systems (IVIS)

Etapa 3

Proiectarea si implementarea de tehnici de transfer a datelor digitale dintre IVIS si utilizatorul care paraseste autovehiculul

Rezultate

Etapa 1 - 2018

Rapoarte

Raport de proiectare (rezumat)

Raport de testare (rezumat)

Aplicatii

Euphoria - A Scalable, Event-driven Architecture for Designing Flexible, Heterogeneous, Asynchronous Interactions in Smart Environments

Scurta descriere:

Euphoria este o noua arhitectura software a carei implementare permite prototiparea și evaluarea de interacțiuni flexibile și asincrone între utilizatori, dispozitive personale și instalații publice, sisteme și servicii în medii inteligente, cum ar fi noile interacțiuni ale utilizatorilor mediilor inteligente implementate în autovehicule. O demonstratie a platformei Euphoria este valabila aici!

GenericProducer & GenericConsumer - implementari prototip de componente software client pentru infrastructura software Euphoria

Scurta descriere:

Aplicația GenericProducer inglobeaza, în acest moment, 3 tipuri de producători de continut: - un producător de continut generic, personalizabil, ce furnizeaza notificari/mesaje de dimensiuni customizabile, la intervale de timp stabilite dinamic; - un producător de continut ce genereaza mesaje ce folosește drept sursa informații despre vreme ca exemplificare a utilizarii unui serviciu pe baza unui senzor al telefonului si - un producător de conținut ce preia de la dispozitivul mobil al conducatorului auto notificari uzuale.

Scurta descriere:

Aplicația GenericConsumer primește de la Euphoria obiecte JSON și afiseaza pe display-ul consumatorului informații despre acestea. Momentan, scopul afisarii a fost de a testa fiabilitatea unei astfel de abordari. Pentru afisarea informatiei produse de catre producator, am avut in vedere in primul rand vizibilitatea informatiei in diferite conditii de mediu, precum si minimizarea perturbarii atentiei participantilor la trafic in general, respectiv a conducatorului auto, in particular, de catre afisarea acestei informatii.

Tehnologii utilizate:

JSON, Java, JavaScript, WebSocket, Okhttp, Android, Node.js, OpenWeatherMap, ...

Filmul demonstrativ este accesibil aici:

Articole - rezultate directe

Euphoria: A Scalable, Event-driven Architecture for Designing Flexible, Heterogeneous, Asynchronous Interactions in Smart Environments

Ovidiu-Andrei SCHIPOR, Radu-Daniel VATAVU, Jean VANDERDONCKT
Information and Software Technology, Elsevier IF: 2.627, 5-year IF: 2.768 (in curs de evaluare)

Augmenting Selection by Intention for In-Vehicle Control and Command

Catalin DIACONESCU, Dragos Florin SBURLAN and Dorin-Mircea POPOVICI
Proceedings of the International Conference on Human-Computer Interaction (RoCHI2018), ISSN: 2501-9422, pg. 107-110, Ed. MatrixRom, 2018.

Abstract:

Our paper proposes an in-vehicle interactive environment that facilitates driver to interact with a computer-based (multimedia) system through intentional gestures. To this end we used two complementary gesture detection technologies, Leap motion responsible for user gesture detection, and Myo as a second interaction device that gives the driver the possibility to switch between launched applications and supplementary controls. Based on preliminary results of the usability test we conducted for our solution, we discuss the advantages and disadvantages of using two different gesture recognition technologies for in-vehicle interactive environments. We conclude by the main issues we identify until now and some future directions of our efforts.

Speech & Speaker recognition for Romanian Language

Eugeniu VEZETEU, Dragos SBURLAN and Elena PELICAN
Proceedings of the International Conference on Human-Computer Interaction (RoCHI2018), ISSN: 2501-9422, pg. 54-62, Ed. MatrixRom, 2018.

Abstract:

The present paper illustrates the main methods that can be employed to build a speech and speaker recognition system for Romanian language. To this aim, we start by presenting the classical approach of extracting the Mell Frequency Cepstral Coefficients features from a dataset of speech signals (which represents some words/phrases in Romanian language). The recognition is done either by using Dynamic Time Warping (DTW) or by training an Convolutional Neural Network. A comparison between these models is presented and commented. Once such a system is developed, we proceed further by implementing an application that listens and executes some predefined commands. In our setup, the system performs two main tasks: it recognizes the user by his voice and executes a task corresponding to the vocal command.

Articole - rezultate conexe

Filter Application on Facial Features in a Smartphone App

Sofia MORAR, Elena PELICAN and Dorin-Mircea POPOVICI
Proceedings of the International Conference on Human-Computer Interaction (RoCHI2018), ISSN: 2501-9422, pg. 5-11, Ed. MatrixRom, 2018.

Abstract:

Filter application on facial features is a rather new field and it has quickly become essential in all the social network applications. Fast and accurate filter application is still a field to be explored. In this paper, an automatic application of filters of different makeup products (lipstick and blush) is developed on the facial features of interest (lips and cheeks). Facial features are recognized and extracted with the help of a Machine Learning API (Application Programming Interface), Google Mobile Vision API. The application of the filters is developed using Bezier curves and the basic principles of graphics for the correct rendering of layers. The application of the filters is developed in an iOS App, with two functionalities, application on a picture, as well as in real-time through the phone’s camera, where we also use a Convolutional Neural Network (CNN) in order to recognize the user’s face, which introduces us into the field of Augmented Reality (AR) and Deep Learning.

From Exploration of Virtual Replica to Cultural Immersion through Natural Gestures

Catalin DIACONESCU, Matei-Ioan POPOVICI and Dorin-Mircea POPOVICI
Proceedings of the 1st International Conference on VR Technologies in Cultural Heritage 2018, ISBN: 978-3-030-05819-7

Abstract:

We investigate in this work the potential of multimodal rendering for assisting users during culturally-related navigation and manipulation tasks inside virtual environments. We argue that natural gestures play an important role for engaging users in experiencing the cultural dimension of a given environment. To this end, we propose an open system for multi-user visualization and interac-tion that enables users to employ natural gestures. We explored different configurations and controls in order to achieve the most accurate and natural user experience. One being switching between the naviga-tion and manipulation mode based on distance and orientation towards different points of interest and the other being based on interacting with a virtual UI used for switching between the two modes. We also implemented both a single-user and a multi-user version. The single-user version having a normal, computer monitor based, point of view is better for a more accurate and detailed viewing experience. Also, in this version the user would be wearing the Myo armband and also using the Leap Motion for a more immersed experience. The multi-user version is based on a holographic pyramid which has two user perspectives, one of the Myo user and the other being the Leap Motion user’s, and two for the spectators’ point of view. Finally, we discuss findings on the users’ perceptions of experienced cultural immersion.

Echipa noastra

Universitatea OVIDIUS din Constanta

Dorin-Mircea POPOVICI

Coordonator proiect component 2 / cercetator

Realitate Virtuala si Augmentata, Medii Mixte pentru Educatie, Formare Profesionala si Diseminare a Patrimoniului Cultural

Dragos-Florin SBURLAN

Cercetator

Dragos Sburlan este conferentiar universitar dr. la Universitatea Ovidius din Constanta. Domeniul sau de cercetare se refera la dezvoltarea unor noi paradigme de calcul si algoritmi.

Crenguta-Madalina PUCHIANU

Cercetator

Conferentiar la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității Ovidius din Constanța, România. Competențele sale principale sunt în următoarele domenii: web semantic și ingineria sistemelor informationale și software.

Elena BAUTU

Cercetator

Elena Bautu este lector universitar dr. la Universitatea Ovidius din Constanta. Activitatea de cercetare are ca obiectiv studiul si proiectarea de metode de calcul evolutiv pentru probleme de modelare a datelor.

Emanuela BRAN

Asistent de cercetare, Student Drd.

TO DO

Universitatea Stefan cel Mare din Suceava

Radu-Daniel VATAVU

Coordonator Partener / Cercetator

Radu este profesor de informatică la Universitatea din Suceava și conducătorul științific al laboratorului MintViz. El este interesat de aplicarea tehnicilor AI pentru a proiecta interacțiunile utile și utilizabile între oameni, computere și medii.

Stefan-Gheorghe PENTIUC

Cercetator

Profesor de informatică la Universitatea din Suceava și decanul Facultății de Inginerie Electrică și Informatică. Interesele sale de cercetare sunt recunoașterea modelului, prelucrarea imaginilor și computerele distribuite și mobile.

Ovidiu-Andrei SCHIPOR

Cercetator

Ovidiu este conferentiar de informatică la Universitatea din Suceava. El este interesat de prelucrarea vorbirii și analiza mișcărilor umane pentru interfețe inteligente de utilizator.

Laura-Bianca BILIUS

Asistent de cercetare, Student Drd.

TO DO

Cum ne puteti gasi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut
et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam

Contact

Universitatea Ovidius din Constanta
B-dul Mamaia 124, 900527
Constanta, Romania
Telefon: +40 241 606 467